Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Auklands treningstips

  • Til startsiden for XXLs vintertips
  • XXL bruker Skiselector
  • Magicshine - suverene lykter
  • Racingsatsning på ski
  • Tren riktig – ha det moro!

    - Jeg tror mange mosjonister er litt for opptatte av detaljer i treninga. Langrenn handler om å ha det gøy. For mange er det å være i god fysisk form målet. Da er det mange måter å trene på. For andre dreier det seg om å ta merket i Birken. Da må man trene mer målrettet, sier langrennslegende og OL-vinner Anders Aukland.

    Som leder av Team Centric er han i hektisk oppkjøring til årets sesong, men setter gladelig av tid til å gi noen gode råd og tips til hvordan du kan utvikle deg som langrennsløper. – Uansett hvor travel hverdagen min er sluntrer jeg aldri unna treningen. I dag var det litt knapt med tid, så da ble det intervalltrening på tredemølle. Klikk her for å se vårt utvalg av tredemøller! Det er et veldig godt alternativ til når man ikke kommer seg ut, sier Anders. Anders gir deg sine treningstips i formen under. Klikk her for å se filmen på mobil/nettbrett!

    Både Jørgen og Anders Aukland har staking som spesialitet. Dette krever mye overkroppsstyrke, og hard styrketrening er derfor et fast innslag i brødrenes treningsprogram.

    Treningen kommer an på målsetningen og nivået, men vi anbefaler mange lange turer, med harde avslutninger. For vår egen del har vi gått fra å trene som all round-skiløpere, til mer fokus på kombinasjonen av styrke og kondisjon med fokus på staking. Vi har hentet elementer fra sykkel og kajakkpadling, og blitt inspirert av hvordan de trener, forteller Anders.

    Som en del av styrketreningen, trener Aukland mye utholdene styrke med vekt på mage/rygg og armer generelt, med mest fokus på spesifikke stakeøvelser. - Enkle apparater som stang eller slynge fungerer supert, sier Anders Aukland.Klikk her for å se våre slyngeprodukter!

    Auklandbrødrene har i tillegg til å utgi en bok om smøring, utgitt treningsboken ”I det lange løp”, som går i dybden på en gjennompløyd treningsfilosofi. Boken retter seg mot mosjonister og aktive som ønsker inspirasjon og kunnskap om trening gjennom fire årstider, og tar det meg på padling, sykling, jogging – enten du ønsker å trene tre eller syv ganger i uken.

    Variasjon er viktig. For de som kan gå på rulleski, er det en veldig god treningsform på høsten. Klikk her for å se vårt utvalg av rulleski! Det er viktig å trene på det man liker, og tenke på hva målet ditt egentlig er. Man blir god til det man trener på. Og vil du bli ordentlig god, må du så klart tørre å trene litt ekstra, og litt hardere enn det du gjør i dag, avslutter Anders Aukland.

    Til toppen