Hold treningsmotivasjonen oppe!

Hold treningsmotivasjonen oppe!

Foto: Polar. Se alle pulsklokkene fra Polar her!

Med disse tipsene blir det enklere å komme seg opp av sofaen og overvinne dørstokkmila.

Lag en realistisk plan

Lag en realistisk plan for hvor ofte du skal trene: Hvor mange ganger i uka det er realistisk at du har tid til å trene? Kanskje det kun er én dag i uka, kanskje det er tre. Legg lista der du klarer å nå den, så holder du lettere motivasjonen oppe. All annen trening du rekker utover de planlagte dagene, er en fin bonus.

Faste dager

Sett opp faste dager for det antallet økter du har bestemt deg for å klare hver uke. Disse dagene må cafè- eller pubbesøk vike for treninga. Med faste treningsdager er det mye enklere å innarbeide en rutine du klarer å holde på.

Tren med en venn - eller fem

Det er vanskeligere å backe ut av treninga når andre forventer at du dukker opp. Dessuten har vi en tendens til å yte mer når vi trener med andre. Ikke minst er det sosial og morsomt. Hva er vel bedre enn å bytte ut cafèliv og skravling med trening og skravling?

Finn den treningsarenaen som passer deg

Vi har alle ulike preferanser når det gjelder hva som trigger og motiverer oss. Kanskje er vektrommet på treningssenteret din arena? Kanskje trives du best løpende på en sti i skogen? Finn treningsformen som passer for deg, og som gir deg lyst til å trene.

Ikke overdriv

Har du akkurat startet å trene, er gradvis progresjon nøkkelen til å ikke gå lei, og til å unngå skader. Ikke gå for hardt ut eller legg på for tunge vekter. Hvis du trener deg så støl at du knapt klarer å gå de neste to ukene, kan det tære på motivasjonen.

Riktig utstyr

Med gode sko og funksjonelt treningstøy føler du deg mer komfortabel under økta. En pulsklokke kan hjelpe deg å trene riktigere, i tillegg til at du kan følge utviklingen fin over tid.

Velkommen til vår nye nettbutikk! Klikk her for å gå tilbake til den gamle xxl.no

Denne nettsiden bruker cookies

Abonner på vårt nyhetsbrev

Ved å melde deg på godkjenner du våre betingelser.