XXL og AI: Fremmer bærekraft og forbedrer kundeopplevelsen
Bærekraft i produksjon og markedsføring
Det har alltid vært et stort behov for mange ressurser i markedsføring og bildeskapning – inkludert tid, penger og energi. Vi i XXL har derfor tatt i bruk deler av AI-genererte bilder i produksjonen, med tanke på en bærekraftig løsning ved å redusere behov for dyre photoshoots og miljøpåvirkningen av produksjonsprosessen. Ved å erstatte eller supplere bildeskapning med AI-verktøy kan XXL være med på å redusere miljøfotavtrykket knyttet til tradisjonell fotoproduksjon. Vi ønsker å kunne bruke AI for å minimere miljøpåvirkningen av materialer og produksjonsprosesser, noe som muliggjør bærekraft i praksis. Gjennom AI-drevet analyse og optimalisering streber vi etter å minimere avfall, optimalisere ressurser og ta miljøbevisste beslutninger på tvers av alle operasjoner.
Det handler om å spille mens leken er god
I en revolusjonerende tid med mange teknologiske fremskritt i vinden er det viktig å følge med og spille mens leken er god, og her spiller AI en viktig nøkkelrolle. En spennende applikasjon av AI er genereringen av realistiske bilder som gir potensiale til å påvirke både bærekraft og kundeopplevelse positivt. Vår integrasjon av AI-teknologi i det kreative temaets arbeidsflyt er designet for å øke engasjementet, sikre relevans og minimere miljøpåvirkningen på tvers av all kreativ produksjon.
Effektivitet og kostnadsbesparelser
Vi har mange kampanjer som ruller året rundt, og ved å benytte et verktøy som AI ønsker vi å skape en unik kundeopplevelse ved hver kampanje uten større kostnader. Å kunne bruke AI-genererte bilder gir dette oss muligheter til å produsere visuelle og inspirerende innhold på en kostnadseffektiv måte. Samtidig som det er enklere å kunne leke seg med bildene og skape blikkfang. Automatiseringen av bildeskapning sparer tid og ressurser, samtidig som den gir en bedre effektivisering av en mengde arbeid. Dette frigjør ressurser som kan brukes på andre aspekter av virksomheten, og øker dermed effektiviteten og lønnsomheten.
Vil skape en god og forbedret kundeopplevelse
AI-genererte bilder gir XXL mulighet til å tilpasse seg med visuelt innhold basert på kundens preferanser og atferd. Det er ikke å stikke under en stol at en engasjerende og visuelt tiltalende kundeopplevelse er en avgjørende faktor for å nå suksess i dagens konkurranseutsatte marked. Ved å utnytte AI tar vi sikte på å kunne tilby kundene mer skreddersydd, intuitivt og fornøyelig handleopplevelser, for å sikre at de enkelt finner de riktige produktene de er på jakt etter.
En verdifull løsning
I en tid der bærekraft og personalisert kundeengasjement er sentrale forretningsmål, gir AI-genererte bilder en verdifull løsning. XXL mener at man ved å omfavne denne teknologien, ikke bare reduserer miljøpåvirkningen, men også forbedrer kundens opplevelse og skaper en bærekraftig fremtid for visuell markedsføring. Ved å omfavne AI i våre kreative bestrebelser, tar vi sikte på nye standarder for kundeopplevelse samtidig som vi fremmer en bærekraftig fremtid for alle.
Inkludering og mangfold
Ved å programmere innholdet og modellene i XXL med bevissthet om ulike kulturelle og demografiske faktorer, kan AI generere bilder som representerer et bredt spekter i samfunnet. Her kan vi tilpasse oss de forskjellige markedene i de ulike landene for å gjøre at befolkningen kan assosiere seg med at man faktisk har tatt Norge, Finland eller Sveriges natur i betraktning, noe som kan skape en følelsesladet faktor til kunden. Dette styrker ikke bare XXL sitt omdømme, men det skaper også et mer inkluderende og mangfoldig bildeunivers, og som XXL så godt sier det «Sports Unite All».
Dette er nytt
Bruk av AI-generte bilder innebærer visse retningslinjer og etiske overveielser, og dette er noe XXL har tatt i betraktning. XXL skal i hovedsak bruke AI-generte bilder når det kommer til digitale bilder og bannere. Når XXL tar i bruk disse bildene vil det være et ikon i et av hjørnene med teksten «AI-generated» som vil være synlig for kundene og brukerne. XXL er dedikerte til åpenhet, og kommuniserer regelmessig hvordan AI brukes i våre kreative prosesser og dens positive innvirkning på kundetilfredshet og bærekraftinnsats.
Tar ansvar
Hos XXL er vi forpliktet til kontinuerlig læring og forbedring. Vi vurderer regelmessig våre AI-strategier, og inkluderer fremskritt innen teknologi og tilbakemeldinger fra kundene våre for å sikre at våre kreative initiativer forblir kundesentrerte, innovative og miljømessige ansvarlige.