Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Slik får du barna i aktivitet

Først og fremst: Gjør noe som barna synes er gøy!

Det er ingen hemmelighet at all bevegelse er bra for helsa vår! Mange sitter mye stille foran tv’en eller med nettbrett, pc og mobil, og da blir det fort for lite aktivitet i forhold til å utvikle grunnleggende motoriske ferdigheter.

Barn og unge må finne gleden i å være i bevegelse og leke, da lek er viktig for barns utvikling og kreativitet.

Slik blir dere en aktiv famille
Foreldre er viktige rollemodeller i barnas oppvekst. Ved å investere i smart og morsomt treningsutstyr som for eksempel produktene til Powah by X-erfit, vil dere alltid ha mulighet til å kunne leke og være aktive med barna i en hektisk hverdag.

Tips til treningsøvelser sammen med barna

Slyngetrening:
Slynge er perfekt for å bedre kroppsbeherskelsen ved å turne og leke. Når barna gjør øvelser i slynger bruker de egen kroppsvekt som motstand og på den måten blir de kjent med sin egen kropp og de utvikler bevissthet rundt hvordan kroppen fungerer. De kan leke at de er astronauter og piloter mens de svever og turner rundt.

Balansebrett:
Trening på balansebrett øker musklenes utvikling og forbedrer balanseevnen og koordinasjonen. Ved å stå på et balansebrett så får du bl.a. styrket anklene som er viktig for å unngå skader når man for eksempel holder på med ballspill i gymtimen. Med et balansebrett med spill så kan dere lage en konkurranse på hvem som først får kula i midten. Dette kan gjøres både ved å stå på føttene eller å bruke armene på brettet.

Hoppetau:
Hoppetau er alltid populært. Hopping med tau gir svette i panna og er bra for blodomløpet, og i tillegg trener det koordinasjonsevnen din fordi du må få armer og bein til å samarbeide.

Gymball:
En gymball er perfekt til trening og kan i tillegg brukes som stol. La barna sitte på den når de gjør lekser så får de samtidig trent balanse og kjernemusklene i mage- og ryggregionen.

Rockering:
Alle kan lære å rocke, og det gir massevis av god og underholdende trening for hele familien. Man øver koordinasjon og får styrket musklene i mageregion. Bruk gjerne musikk for å skape stemning.

Premiering virker:
Det er ikke alltid like lett å lokke med seg barna til å leke og få de i aktivitet når de sitter med nettbrett etc. Hvorfor ikke premiere? Lag for eksempel en plakat der man krysser av (mor og far må også gjøre dette) hver gang dere har vært aktive. Når man har samlet x antall kryss får de premie. Premietips: kinobilletter, tur til biblioteket, svømmehallen, skøytebanen, grille bål på skauen, shoppingtur etc.
 
Lykke til med en aktiv hverdag!

 

 

Til toppen