Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Hold treningsmotivasjonen oppe!

hero-image-treningsmotivasjon.jpg

Foto: Polar. Se alle pulsklokkene fra Polar her

Med disse tipsene blir det enklere å komme seg opp av sofaen og overvinne dørstokkmila.

Lag en realistisk plan

Lag en realistisk plan for hvor ofte du skal trene: Hvor mange ganger i uka det er realistisk at du har tid til å trene? Kanskje det kun er én dag i uka, kanskje det er tre. Legg lista der du klarer å nå den, så holder du lettere motivasjonen oppe. All annen trening du rekker utover de planlagte dagene, er en fin bonus. 

Faste dager

Sett opp faste dager for det antallet økter du har bestemt deg for å klare hver uke. Disse dagene må cafè- eller pubbesøk vike for treninga. Med faste treningsdager er det mye enklere å innarbeide en rutine du klarer å holde på. 

Tren med en venn - eller fem

Det er vanskeligere å backe ut av treninga når andre forventer at du dukker opp. Dessuten har vi en tendens til å yte mer når vi trener med andre. Ikke minst er det sosial og morsomt. Hva er vel bedre enn å bytte ut cafèliv og skravling med trening og skravling?

Finn den treningsarenaen som passer deg

Vi har alle ulike preferanser når det gjelder hva som trigger og motiverer oss. Kanskje er vektrommet på treningssenteret din arena? Kanskje trives du best løpende på en sti i skogen? Finn treningsformen som passer for deg, og som gir deg lyst til å trene. 

Ikke overdriv

Har du akkurat startet å trene, er gradvis progresjon nøkkelen til å ikke gå lei, og til å unngå skader. Ikke gå for hardt ut eller legg på for tunge vekter. Hvis du trener deg så støl at du knapt klarer å gå de neste to ukene, kan det tære på motivasjonen. 

Riktig utstyr

Med gode sko og funksjonelt treningstøy føler du deg mer komfortabel under økta. En pulsklokke kan hjelpe deg å trene riktigere, i tillegg til at du kan følge utviklingen fin over tid. 

Tips og råd
Til toppen