Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Finn løpegleden i vår

Header-finn-løpegleder-i-vår.jpg

 

Våren er rett rundt hjørnet, og da starter løpesesongen for fullt. 

Om du ikke har løpt noe særlig før, eller det er lenge siden du løp regelmessig, kan disse enkle rådene gjøre det lettere å finne løpegleden, holde motivasjonen oppe og unngå skader. 

Gradvis progresjon

Ikke gå rett på fem løpeøkter i uke. Start forsiktig, med korte, rolige turer et par ganger i uka. Øk lengden og antallet økter gradvis.

 

Løpsteknikk

God teknikk gjør løpingen morsommere. Kortere steg med høyere frekvens, hvor foten lander mer under enn foran hoften er gunstig. Bedre teknikk gjør deg til en mer effektiv løper, og reduserer risikoen for skader. Det arrangeres kurs i løpsteknikk mange steder.

Tempo

Ikke start for hardt på rolige økter. Melkesyre etter bare 15 minutter, når du har planlagt en rolig langtur, er verken gunstig for fremgang eller motivasjon. Ha et markert skille mellom rolige og harde økter. Bruk pulsklokke, så er det lettere å ha kontroll på intensiviteten. 

Finn-løpegleden-i-vår.jpg

Vi har et stort utvalg av løpesko. Finn din nye favoritt blant våre kjente merker

Gode sko

Løpsopplevelsen blir bedre, og risikoen for skader reduserer, med løpesko som passer din fot og løpstype. Løper du en del, kan det være greit å ha to par å veksle mellom, for eksempel lettvektssko til intervaller, og mengdetreningssko til lengre turer. 

Variasjon

Hode og kropp har godt av variasjon. Intervaller er god avveksling fra langturer, og egnet for å trene på å holde fart. Variasjon i underlag er lurt. Bytt ut asfaltjungelen med grus, gress eller sti av og til. Men husk at dersom du har tenkt å delta i gateløp, å bør du trene litt på asfalt for å venne kroppen til det.

Tips
Til toppen