Reklamasjon

Sportstech: Om du har et teknisk problem med ditt SportsTech-produkt, se vår reklamasjonsguide for tech nederst. Ofte løser en software-oppdatering problemet!

Varehus: Har du handlet i et av våre varehus ber vi deg ta kontakt direkte med varehuset. Du kan gjennomføre reklamasjon på kryss og tvers av alle våre varehus. Ta med kvittering / kontoutskrift på kjøpet. Du kan også ta kontakt med et av våre varehus per epost, som du finner på siden for våre varehus.

Netthandel: Har du vært uheldig og bestilt en vare fra oss som det er noe feil med eller ønsker å reklamere på?

Ta kontakt med oss per epost før du sender inn varen! Når du kontakter oss vil vi at du oppgir ditt ordernummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med varen. Har du mulighet er det fint om du sender med et bilde av feilen på produktet. Senere kan du registrere din reklamasjon på din profil, etter at kundeservice har sett på saken.

Kontakt vår kundeservice på: kundeservice@xxl.no

PS! Du kan også reklamere på en vare bestilt på nett i et av våre varehus. Husk å vise til faktura/kvittering du har fått på epost fra Klarna.

Ved reklamasjon gjøres det en vurdering av produktet, i noen tilfeller må vi sende reklamasjonen videre for en vurdering hos leverandøren.

Dine meninger som kunde vurderes høyt, derfor ber vi deg om å kontakte oss når du får problemer med et produkt du har handlet hos oss. Når vi har mottatt din reklamasjon jobber vi for å få behandlet denne innen 14 dager.

Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller elding av produktet. En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du som kunde mottok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger, er reklamasjonsfristen fem år.

Det er ikke mulig å reklamere på tvers av landegrenser!

Reklamasjonsguide TECH

Har du et teknisk problem med ditt SportTech-produkt, som f. eks. en pulsklokke, aktivitetsmåler, GoPro-kamera, GPS, sykkelrulle, drone eller andre elektriske produkter du har handlet hos XXL? Da kan det hende du kan løse problemet raskt og enkelt på egenhånd ved å ta direkte kontakt med vår leverandør.

Ofte kan det tekniske problemet løses umiddelbart via en såkalt software-oppdatering som du gjennomfører selv. Leverandørene har gjerne informasjon om hvordan man gjennomfører en slik oppdatering på sine hjemmesider. En del leverandører åpner også for at du kan registrere en ny servicesak direkte hos dem for raskest mulig behandling.

Her kan du finne hjemmesidene og kontaktinformasjonen direkte til flere av XXLs leverandører:

Garmin - Garmin Nordic:

https://support.garmin.com/nb-NO/
Ny servicesak hos Garmin Nordic kan du registrere selv her.
Tlf: +47 69799447 E-post: support@garmin.no

GoPro - Response Nordic:

https://gopro.com/help
Tlf: 0047 80025092 E-post: kundeservice@conmodo.com

Elite - Shimano Nordic:

Har du handlet i et XXL varehus må du henvende deg der, vis til din kvittering.

Har du handlet via nett kan du enten sende e-post til kundeservice@xxl.no, eller oppsøke et XXL varehus og vise til ditt ordrenummer.

Fitbit - Order Nordic:

https://help.fitbit.com
Tlf: Fitbit support: +46 8 40839110 (mandag-fredag 10.30-19.00)

Polar - Polar Norge:

https://support.polar.com/nb
Ny servicesak hos Polar Norge kan du registrere selv her.
Tlf: 0047 23172500 E-post: kundeservice@polar.com

Suunto - TD Synnex:

https://www.suunto.com/nb-no/Support/
Ny servicesak hos Suunto kan du registrere selv her.

Tacx:

https://support.tacx.com/hc/en-us
Tacx kan kontaktes via deres kontaktskjema her.

Wahoo - RLVNT:

https://support.wahoofitness.com/hc/en-us
Tlf: 0046 317888101 E-post: rma@rlvnt.se

Les ukens kundeavis her

close icon

Velkommen til vår nye nettbutikk! Klikk her for å gå tilbake til den gamle xxl.no

Bli med i XXL Reward

Medlemmer får bonuspoeng på alle kjøp!