Denne nettsiden bruker cookies Jeg aksepterer
All Sports United

Kundeservice

Nordens største sportskjede

FAQ

- Ofte stilte spørsmål

Få svar på ditt spørsmål umiddelbart gjennom våre ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Les mer

Garantier

- 100 % fornøyd

Prisløfte, gratis retur, 100 % fornøydgaranti og 3 års gratis sykkelservice

Ekte prisløfte

Les mer

Retur & Bytte

- Gratis bytte og retur

Vi tilbyr 100 dagers åpent kjøp med problemfri og gratis retur

100 dager

Les mer

Registrer deg

- Nyheter og tilbud

Få tilbud og nyheter først. Eksklusive kupp kun for våre nyhetsbrevabonnenter

Kupp

Les mer

Guider /

Hvilke muskelgrupper trener vi med ulike apparater?

Velg riktig treningsapparat

Les og lær om ulike apparaters nytteverdi for dine behov. Trener vi styrke eller utholdenhet med en crosstrainer? Hva er bra med tredemølle i forhold til stepper?

Trimsykkel:

 

 

  • Trener først og fremst utholdenhet og utholdende styrke.

  • Bruker muskler på forsiden av lår, setemuskulatur og bakside lår.

  • Sykling er svært dynamiske bevegelser for kroppen, som gir lite støt og belastning på muskulaturen, i forhold til f.eks. løping, som gir mer støt og belastninger på muskler og ledd.

  • Brukergruppe kan være eldre, noen som har hatt en skade som skal trene seg opp, eller noen som skal starte opp igjen med trening for å komme seg i bedre fysisk form og/eller gå ned i vekt.  

Spinningsykkel:

  • Trener først og fremst utholdenhet og utholdende styrke.

  • Ved tung motstand (såkalt styrketråkk) kan man også bruke en spinningsykkel til å bedre styrken i beina.

  • Bruker muskler på forsiden av lår, setemuskulatur, leggmuskulatur og bakside lår.

  • Brukergruppe er ofte folk som trener jevnlig, eller har trent jevnlig tidligere, som skal ha et godt og solid treningsapparat.

 Crosstrainere:

  • Trener først og fremst utholdenhet men også utholdende styrke.

  • Tar for seg de aller fleste muskelgruppene i kroppen, i både bein, rygg og armer.

  • En crosstrainer gir svært skånsomme og dynamiske bevegelser for kroppen, samtidig som det er en veldig effektiv treningsform for å bedre utholdenheten.

  • Brukergruppe er alt fra utrente personer som skal komme i gang med treningen, til folk som trener jevnlig.

Stepper:

  • Styrke- og utholdenhetsapparat.

  • Trener setemuskulatur og forside lår og støttemuskulatur for rygg/mage.

  • Brukergruppe er folk som ønsker å forbedre styrken i beina kombinert med utholdenhetstrening.

Romaskin:

  • Styrke- og utholdenhetsapparat.

  • Ved siden av at en romaskin gir bedre utholdenhet, trener vi også styrken i nesten hele kroppen med hovedvekt på forside lår, sete, rygg og armer.

  • Brukergruppe er alt fra utrenete personer som skal komme i gang med trening, til folk som trener jevnlig. (Eldre og/eller folk med dårlig bevegelighet velger heller en crosstrainer eller en trimsykkel.) 

Multi-Gym:

  • Først og fremst et styrkeapparat for å bli sterkere og å bygge større muskler.

  • En multi-gym tilbyr et bredt spekter av ulike øvelser som dekker de fleste muskelgrupper.

Til toppen